جذب جوانان به مساجد بهترین راه مقابله با جنگ تمام عیار فرهنگی
تاريخ : 17 / 7 / 1394برچسب:, | 17:27 | نویسنده : سعید علیزاده

پایگاه اطلاع رسانی خاروانا:

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: با سوق دادن جوانان به مساجد و انجام کارهای فرهنگی دشمن در جنگ فرهنگی نیز به مانند تهاجمات نظامی و اقتصادی شکست خواهد خورد.
 

به گزارش آوای ورزقان، آیت‌الله مجتهد شبستری پیش از ظهر امروز چهرشنبه در آئین بهره‌برداری از مصلی و مسجد جامع شهر ورزقان، اظهار داشت: همان‌طور که دانش آموزان برای تحصیل نیاز به سه عنصر کتاب، کلاس و معلم دارند، خداوند هم برای بشریت کتابی چون قرآن، معلمی مثل پیامبران و ائمه(ع) و مساجد را به‌عنوان کلاس قرار داده است.

وی بابیان اینکه خداوند قرآن کریم را به‌عنوان بهترین کتاب در اختیار بشریت گذاشته است این کتاب آسمانی را مایه شفای تمام امراض روحی نسل بشر عنوان کرد.

امام‌جمعه تبریز مساجد را آبروی نظام و لازمه جامعه داست و با اشاره به نقش پررنگ مساجد در دوران انقلاب و دفاع مقدس و پشتیبانی از جبهه‌ها و اعزام نیرو اظهار داشت: علاوه بر اقامه نماز باید سایر برنامه‌های فرهنگی نیز در مساجد برگزار گردند.

وی با اشاره به ساخت ۹ باب مسجد از سوی مجلس خبرگان رهبری در شهرستان ورزقان و مرمت چندین مسجد دیگر، احداث مسجد جامع ورزقان را یکی از بزرگ‌ترین و عظیم‌ترین بناها بعد از زلزله سال ۹۱ دانست.

آیت‌الله مجتهد شبستری با انتقاد از برگزاری کنسرت در دانشگاه‌ها خواهان برگزاری برنامه‌های فرهنگی چون تئاترهای مذهبی در دانشگاه‌ها از سوی متولیان فرهنگی شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: دشمن در طول سال‌های بعد از انقلاب نتوانسته است با تهاجمات نظامی و اقتصادی خود مردم ایران اسلامی را تسلیم نماید لذا اکنون در یک جنگ تمام‌عیار فرهنگی جوانان ما را هدف قرار داده و بدان امیدوارانه دل‌بسته است.

وی برگزاری برنامه‌های فرهنگی اسلامی و جذب جوانان به مساجد را از بهترین راه‌های مقابله با جنگ فرهنگی دشمن برشمرد.

وی با دعوت مسئولین به وحدت رمز پیروزی تمامی امت‌ها را وحدت دانست و افزود: در سایه رهبر معظم انقلاب، وحدت ما محفوظ است ولی باید بیش‌ازپیش منسجم بود.

شبستری با اشاره فاجعه منا و جان باختن بیش از ۵ هزار نفر در این فاجعه گفت: بعید است این فاجعه غیر عمد بوده باشد و به نظر می‌رسد حکومت آل سعود با این کار قصد ضربه زدن به  مسلمانان را داشته که بر همین اساس مقررشده است کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود.

وی در پایان گفت: باید مرگ بر آل سعود را به شعارهای همیشگی مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل ضمیمه کرد.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: